Novinka Obrazek nového produktu Airspeed Envoy
Airspeed Envoy
Novinka Obrazek nového produktu Praga E-141 Diesel
Praga E-141 Diesel
Novinka Obrazek nového produktu Avia Ba.422
Avia Ba.422
Novinka Obrazek nového produktu Ki-86/K9W1
Ki-86/K9W1
Novinka Obrazek nového produktu Nakajima E8N2
Nakajima E8N2
Novinka Obrazek nového produktu Nakajima E8N1
Nakajima E8N1

Plastikové modely 1:72

Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu

Curtiss Hawk II

Katalogové číslo: 92044

4 obtiskové verze pro Kuba, Čína, Turecko

1. Curtiss Hawk II, Cuban Air Force, CAEC chief Len Povey, Miami 1936
2. Curtiss Hawk II of 8th Fighter Sq., Chinese Air Force, Nanking 1937
3. Curtiss Hawk II KTF production, Turkey Air Force
4. Curtiss Hawk II Turkey Air Force


V roce 1932 se firma Curtiss-Wright pokusila prorazit na zahraniční trhy i se stíhacím strojem. V té době již hlavně v Latinské Americe tvrdě soupeřila o zakázky s firmou Vought, to ale šlo o víceúčelové stroje Curtiss Falcon, respektive Vought Corsair, a od dokončení tří P-6S pro Kubu žádné stíhače do zahraničí neprodala. Základem nového stíhače se stala varianta osvědčeného Hawku P-6E, právě dodávaná armádnímu letectvu USA. Z něho převzal většinu konstrukce trupu, velice podobný samonosný podvozek, ovšem s delšími nohami a se z boku otevřenými kapotami kol, i křídla s dřevěnou kostrou. Novinkou ale byl motor, hvězdicový devítiválec Wright SR-1820F Cyclone, zakrytý úzkým prstencem typu Townend a čelním krytem vybaveným štěrbinami. Tento Hawk II, jak byl pojmenován, paradoxně skoro okamžitě vzbudil zájem u námořnictva USA, které již po měsíci od prvního vzletu v květnu 1932 firemní demonstátor koupilo, přidělilo mu označení XF11C-2 a skoro zároveň objednalo i druhý prototyp (XF11C-1) s dvouhvězdicovým motorem Wright R-1510. Z prvního exportního Hawku II se tak stal prototyp stíhacího bombardéru pro US Navy. Exportní Hawky II se od svých bratří stavěných pro námořnictvo odlišovaly např. absencí výkyvné vidlice, která při střemhlavém bombardování vynášela pumu mimo okruh vrtule, mohly ale stále používat 50galonovou přídavnou nádrž přimknutou k trupu. Samozřejmě také neměly záchytný hák pro přistávání na palubě letadlové lodi a většinou si ponechaly také původní ostruhu, zatímco sériové F11C měly úplně odlišně umístěné odpružené kolečko. Výzbroj se obvykle lišila podle přání a možností zákazníka, používány tedy byly kulomety americké ráže 7,62 mm, britské 7,7 mm či německé 7,92 mm. Pod křídly se nacházely závěsníky pro čtyři padesátikilové pumy, které byly hlavně v Latinské Americe bohatě využity.

Charakteristiky

Měřítko1:72

Nákup

Toto zboží momentálně není skladem.

Zkuste to prosím za pár dní.

0 Kč
Cena s DPH

Hodnocení

Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+

Hodnotilo: 0

Co na to ostatní

Model letadla Curtiss Hawk II.