Novinka Obrazek nového produktu NA-64 "Yale"
NA-64 "Yale"
Novinka Obrazek nového produktu NAA-64 P-2 "North"
NAA-64 P-2 "North"
Novinka Obrazek nového produktu Messerschmitt Me 509
Messerschmitt Me 509
Novinka Obrazek nového produktu Messerschmitt Me 309 V1 & V2
Messerschmitt Me 309 V1 & V2
Novinka Obrazek nového produktu Bloch MB-155
Bloch MB-155
Novinka Obrazek nového produktu Me-609 Heavy fighter - bomber
Me-609 Heavy fighter - bomber

Plastikové modely 1:72

Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu

Curtiss Hawk-Ernst Udet Aircraft

Katalogové číslo: 92046

3 obtiskové verze pro Německo, Bolívie, Thajsko


1. Curtiss Hawk, Ernst Udet's aircraft, Germany 1936
2. Curtiss Hawk, Fuerza Aérea Bolivianna, Gran Chaco War, 1933
3. Curtiss Hawk, Thailand 1936


V roce 1932 se firma Curtiss-Wright pokusila prorazit na zahraniční trhy i se stíhacím strojem. V té době již hlavně v Latinské Americe tvrdě soupeřila o zakázky s firmou Vought, to ale šlo o víceúčelové stroje Curtiss Falcon, respektive Vought Corsair, a od dokončení tří P-6S pro Kubu žádné stíhače do zahraničí neprodala. Základem nového stíhače se stala varianta osvědčeného Hawku P-6E, právě dodávaná armádnímu letectvu USA. Z něho převzal většinu konstrukce trupu, velice podobný samonosný podvozek, ovšem s delšími nohami a se z boku otevřenými kapotami kol, i křídla s dřevěnou kostrou. Novinkou ale byl motor, hvězdicový devítiválec Wright SR-1820F Cyclone, zakrytý úzkým prstencem typu Townend a čelním krytem vybaveným štěrbinami. Tento Hawk II, jak byl pojmenován, paradoxně skoro okamžitě vzbudil zájem u námořnictva USA, které již po měsíci od prvního vzletu v květnu 1932 firemní demonstátor koupilo, přidělilo mu označení XF11C-2 a skoro zároveň objednalo i druhý prototyp (XF11C-1) s dvouhvězdicovým motorem Wright R-1510. Z prvního exportního Hawku II se tak stal prototyp stíhacího bombardéru pro US Navy. Exportní Hawky II se od svých bratří stavěných pro námořnictvo odlišovaly např. absencí výkyvné vidlice, která při střemhlavém bombardování vynášela pumu mimo okruh vrtule, mohly ale stále používat 50galonovou přídavnou nádrž přimknutou k trupu. Samozřejmě také neměly záchytný hák pro přistávání na palubě letadlové lodi a většinou si ponechaly také původní ostruhu, zatímco sériové F11C měly úplně odlišně umístěné odpružené kolečko. Výzbroj se obvykle lišila podle přání a možností zákazníka, používány tedy byly kulomety americké ráže 7,62 mm, britské 7,7 mm či německé 7,92 mm. Pod křídly se nacházely závěsníky pro čtyři padesátikilové pumy, které byly hlavně v Latinské Americe bohatě využity.

Charakteristiky

Měřítko1:72

Nákup

Toto zboží momentálně není skladem.

Zkuste to prosím za pár dní.

330 Kč
Cena s DPH

Hodnocení

Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+

Hodnotilo: 0

Co na to ostatní

Model letadla Curtiss Hawk-Ernst Udet Aircraft.