Novinka Obrazek nového produktu NA-64 "Yale"
NA-64 "Yale"
Novinka Obrazek nového produktu NAA-64 P-2 "North"
NAA-64 P-2 "North"
Novinka Obrazek nového produktu Messerschmitt Me 509
Messerschmitt Me 509
Novinka Obrazek nového produktu Messerschmitt Me 309 V1 & V2
Messerschmitt Me 309 V1 & V2
Novinka Obrazek nového produktu Bloch MB-155
Bloch MB-155
Novinka Obrazek nového produktu Me-609 Heavy fighter - bomber
Me-609 Heavy fighter - bomber

Plastikové modely 1:72

Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu

Tachikawa Ki-9

Katalogové číslo: 92049

5 obtiskových verzí pro Japonsko, Korea, USA


Továrna Tachikawa Hikoki Kabushiki Kaisha se v roce 1933 pokusila o samostatnou konstrukci cvičného letounu R-5 pro základní výcvik. Armádní letectvo neprojevilo o tento letoun zájem. Tachikawě byla doporučena spolupráce s leteckým učilištěm v Tokorozawě. V dubnu 1934 byla, jako výsledek této spolupráce, Tachikawě předána objednávka na stavbu cvičného letounu. Nový letoun měl být schopen zabezpečit jak výcvik základní tak i výcvik pokračovací, to mělo být umožněno pouhou výměnou pohonné jednotky.
Konstruktér Roykichi Endo začal na projektu. označeném jako Ki-9, pracovat, ale již ve stádiu projektových prací upozorňoval na možné problémy s těžištěm letounu. Bylo totiž nutno počítat s rozdílnou hmotností obou motorů a tak by jeden letoun měl těžiště vpředu a druhý zase vzadu. Armádní letectvo však trvalo na původní zakázce a tak podle ní byl 7.1.1935 zalétán první prototyp Ki-9 s vybavením pro pokračovací výcvik. První vzlet nedopadl vůbec uspokojivě, nevyváženost, tuhý podvozek a velké síly na řízení, to byly vlastnosti, které musely být odstraněny, to se povedlo konstruktérům a technikům během dvou dnů. První dva prototypy létaly s motory Hitachi Ha-13a o výkonu 350 koňských sil, vybavením letoun odpovídal cvičnému letadlu pro pokračovací výcvik, mimo jiné nesl vybavení pro nácvik letů za nulové viditelnosti. Letové vlastnosti byly dobré a zkouškami procházely oba prototypy dobře. Problém nastal u třetího prototypu, ten byl odlehčen a poháněn motorem Nakajima NZ, který měl výkon 150 koní a menší hmotnost. Tento prototyp měl představovat provedení pro základní výcvik, zde se však skutečně projevily obavy konstruktérů z nevyváženosti stroje. Údajně se s tímto letadlem téměř nedalo odpoutat od země. Výsledky zkoušek v letecké škole doporučily přijmout do výzbroje letoun Ki-9 s motorem Hitachi Ha-13a a odmítnout Ki-9 s motorem Nakajima NZ.

Charakteristiky

Měřítko1:72

Nákup

330 Kč
Cena s DPH
Skladem 3 ks

Hodnocení

Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+

Hodnotilo: 0

Co na to ostatní

Model letadla Tachikawa Ki-9.