Novinka Obrazek nového produktu Praga E-141 Diesel
Praga E-141 Diesel
Novinka Obrazek nového produktu Avia Ba.422
Avia Ba.422
Novinka Obrazek nového produktu NAA-57 P-2 "Luftwaffe services"
NAA-57 P-2 "Luftwaffe services"
Novinka Obrazek nového produktu NAA-57 P-2
NAA-57 P-2
Novinka Obrazek nového produktu Ki-86/K9W1
Ki-86/K9W1
Novinka Obrazek nového produktu Bücker 133 C "Foreign services"
Bücker 133 C "Foreign services"

Plastikové modely 1:72

Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu

Tachikawa Ki-106 Home defense

Katalogové číslo: 92058

Japonsko v důsledku války začalo pociťovat jednak kritický nedostatek strategických surovin pro výrobu letadel, mezi ně patřil zejména dural a také nedostatek kvalifikovaných dělníků v leteckém průmyslu, který byl navíc i přetížený válečnými dodávkami.
Rikugun Koku Hombu (velení armádního letectva) proto přišlo s nápadem vyrábět Nakajimu Ki-84 Hayate ne s celokovovou konstrukcí, ale s celodřevěnou, toto řešení přinášelo nesporné výhody:
a.) výroby by se mohly zúčastnit např. menší nábytkářské firmy, tedy zatím nevyužitá výrobní kapacita.
b.) výroba by se přesunula k většímu množství malých dodavatelů, takoové množství cílů nelze bombardováním prakticky zničit.

Požadavek na konstrukci byl zadán továrně Tachikawa Hikoki Kabushiki Kaisha, zde byly nakonec vyrobeny tři prototypy, dva z nich byly zalétány. Po válce byly dopraveny do USA a patrně i zkoušeny.

Celodřevěná konstrukce však přinesla i nevýhody, které bylo nutno vyřešit, hlavním problémem byla nedostatečná pevnost konstrukce. Na tento problém narazili již konstruktéři mateřské továrny Nakajima u verze Ki-84-II. V Tachikawě byl úkol svěřen ing. Moriyuki Nakagawovi a ing. Shinagawovi, oba konstruktéři odcestovali do Barmy, kde zkoumali konstrukci sestřeleného DH.98 Mosquita. Po svém návratu se pustili do celodřevéné konstrukce Ki-106 a podle mého soudu se s úkolem ne zcela se ctí vyrovnali.

Dalším problémem byla zvýšená hmotnost, proto druhý prototyp prošel "odtučňovací kůrou", ale i tak byl o 300 kg těžší než Ki-84-Ib. Touto hmotností byly ovlivněny i mnohé výkonové parametry, ale stále se je podařilo udržovat v ještě přijatelných mezích.

Při zkušebním letu Ki-106.02 (srpen 1945) došlo při letu maximální rychlostí k deformaci a k následnému poškození křídla.

Charakteristiky

Měřítko1:72

Nákup

Toto zboží momentálně není skladem.

Zkuste to prosím za pár dní.

0 Kč
Cena s DPH

Hodnocení

Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+

Hodnotilo: 0

Co na to ostatní

Model letadla Tachikawa Ki-106 Home defense.