Novinka Obrazek nového produktu Airspeed Envoy
Airspeed Envoy
Novinka Obrazek nového produktu Dornier Do-17 E
Dornier Do-17 E
Novinka Obrazek nového produktu Ki-61 II Kai with bubble canopy
Ki-61 II Kai with bubble canopy
Novinka Obrazek nového produktu Yak-11 / C-11 "Moose"
Yak-11 / C-11 "Moose"
Novinka Obrazek nového produktu Ki-86/K9W1
Ki-86/K9W1
Novinka Obrazek nového produktu Nakajima E8N2
Nakajima E8N2

Plastikové modely 1:72

Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu
Obrázek produktu

Avia B.534 IV. version

Katalogové číslo: 92070

Bezprostředním podnětem pro vznik tohoto stroje byla zhoršující se zahraničně-politická situace začátkem 30. let, která si vyžádala modernizaci leteckého parku. Ministerstvo Národní obrany proto vyhlásilo soutěž na novou standardní stíhačku pro československé letectvo. Konstruktér František Novotný v továrně Avia navzdory neúspěchu se strojem B-234, který měl problémy s hvězdicovým motorem R-29, přepracoval konstrukci a umístil do pozměněného draku licenční motor Hispano-Suiza 12Ybrs o výkonu 860 k. Konstrukce továrny Avia se ukázala ve srovnání s konkurenčními stroji továren Letov a Praga jako nejlepší. Stroje oplývaly výbornou stoupavostí, manévrovatelností a i poměrně vysokou rychlostí, která se blížila k 400 km/h. Dvojplošná koncepce, pevný podvozek a otevřený kokpit však předurčovaly stroj k tomu, že mírně zaostával za nejnovějšími stroji, které v té době vznikaly v ostatních zemích. Navzdory tomu všemu se na podzim 1935 k leteckým jednotkám dostávají první sériové stroje. Celkové přezbrojení československého stíhacího letectva na tento typ bylo dokončeno v roce 1937. Avie B-534 si brzy získaly velkou popularitu. Dopomohly k tomu zejména úspěchy československých letců, kterých dosáhli například na letecké soutěži v Curychu roku 1937.

Charakteristiky

Měřítko1:72

Nákup

380 Kč
285 Kč
Cena s DPH
Skladem 8 ks

Hodnocení

Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+

Hodnotilo: 0

Co na to ostatní

Model letadla Avia B.534 IV. version.