Novinka Obrazek nového produktu P-39 D Airacobra
P-39 D Airacobra
Novinka Obrazek nového produktu Heinkel He-280 V2
Heinkel He-280 V2
Novinka Obrazek nového produktu Blohm & Voss Ae 607
Blohm & Voss Ae 607
Novinka Obrazek nového produktu Dornier Do 22
Dornier Do 22
Novinka Obrazek nového produktu Dornier Do 22
Dornier Do 22
Novinka Obrazek nového produktu Manshu Ki-79 B
Manshu Ki-79 B

Plastikové modely 1:72

Obrázek produktu
Obrázek produktu

Messerschmitt Bf 109 X

Katalogové číslo: 92085

Firmy Arado, Focke-Wulf a Heinkel obdržely v únoru roku 1934 požadavky na vývoj jednoplošné stíhačky, která by nahradila dvouplošník Heinkel He 51, požadavek byl předán i tehdejší firmě Bayerische Flugzeugwerke, kde pracoval i Willy Messerschmitt a na konci léta začal vývoj letounu Bf 109, který vycházel z typu Bf 108. Šlo o jednomístný dolnoplošník se zatahovacím podvozkem a zakrytou kabinou. První prototyp, označený jako Bf 109 V1, vzlétl 28. května 1935. Jelikož se upustilo od motoru BMW 116 a motor Junkers Jumo 210C ještě nebyl k dispozici, byl stroj poháněn britským motorem Rolls-Royce Kestrel V o výkonu 695 koní. Druhý prototyp Bf 109 V2 vzlétl 12. prosince 1935. 8. dubna 1936 vzlétl Bf 109 V3, jenž nesl i výzbroj. Po zkouškách v Travemünde bylo opuštěno od vnitřní pumovnice So-3 pro nedostatek roznětek SC 10. Po vzletu prototypu Bf 109 V4 23. září 1936 byl letoun Bf 109 V3 poslán do Španělska. 30. listopadu 1936 ho prototyp Bf 109 V4 následoval. Letoun byl zprvu neoblíbený - konstrukce trpěla velkým zatížením a stroj měl i těsný kokpit. Po řadě zkoušek byl však roku 1936 vybrán jako hlavní stíhačka pro Luftwaffe.

Charakteristiky

Měřítko1:72

Nákup

380 Kč
285 Kč
Cena s DPH
Skladem 5 ks

Hodnocení

Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+ Hvezda+

Hodnotilo: 0

Co na to ostatní

Model letadla Messerschmitt Bf 109 X.