Plastikové modely
-
1:72
92241 Avia B-135
Avia B-135 byl moderní československý stíhací letoun, pokračovatel letounu Avia B-35. Stroj měl zatahovací podvozek (konečně — počítalo se s ním již pro B-35), takže i s původním motorem dosahoval lepších výkonů, než jeho předchůdce a mohl se stát ekvivalentem německého Bf 109E.
Skladem (3 ks)
470 Kč
-
1:72
92242 Caudron CR. 714
Caudron C-714 byl francouzský stíhací letoun, který byl užíván v nevelkém počtu v době 2. světové války. Jednalo se o koncepci letounu, který měl skořepinu sestavenou z dřevěných částí, přičemž stroj měl mít lehký drak a měl ho pohánět motor s menším výkonem. Prototyp s pevným podvozkem byl sestaven již roku 1936, s podvozkem zatahovacím v roce 1938.
Dočasně nedostupné
470 Kč
-
1:72
92243 Dornier 17K
Do 17K byla verze vyvinutá pro Jugoslávské letectvo. Letouny měly prodlouženou příď, jugoslávské a československé přístroje a motory Gnome-Rhône 14 N. Výzbroj se skládala ze tří belgických kulometů FN ráže 7,7 mm. Z Německa bylo dodáno 36 ks, první z nich v říjnu roku 1937. Nejprve bylo dodáno 20 ks bombardovacích Do 17Ka-1, poté 14 ks Do 17Ka-2, které mohly sloužit i pro průzkum a nakonec dva...
Skladem (4 ks)
750 Kč
-
1:72
92244 Dornier Do 22
Dornier Do 22 byl německý hydroplán vyvinutý ve 30. letech. I přes dobrý výkon byl postaven pouze v malém počtu a výhradně pro vývozní trh. Tento typ byl provozován ve druhé světové válce v Řecku, Jugoslávii a Finsku.
Skladem (5 ks)
1050 Kč
-
1:72
92246 Blohm & Voss Ae 607
Blohm & Voss Ae 607 byl design létajícího křídla s tryskovým pohonem vypracovaný společností Blohm & Voss v roce 1945. Je o něm známo jen velmi málo a jeho existence byla potvrzena až v roce 2017. Na začátku roku 1945 bylo letadlo Blohm & Voss (B&V), designér Thieme zahájil práci na výkresu Ae 607 v rámci standardního systému číslování výkresů v B&V. Jeho design pro stíhačku...
Skladem (5 ks)
470 Kč
-
1:72
92253 Caudron C-445 France
Letoun vznikl na základě požadavku na rychlý, ekonomický a pohodlný dopravní letoun. První C.440 vzlétl v 17. června 1935 a už první zkoušky potvrdily jeho mimořádně zdařilou konstrukci. Osmimístný letoun s kabinou pro dva piloty poháněla dvojice invertních řadových vzduchem chlazených šestiválců Renault Bengal Six s výkonem po 132 kW.
Dočasně nedostupné
630 Kč
-
1:72
92252 P-39D Airacobra
Bell P-39 Airacobra byl americký stíhací letoun bojově nasazený v druhé světové válce. Jeho hodnocení je velmi rozporuplné - v letectvu USA a Velké Británie mělo velmi špatnou pověst, naopak sovětskými letci bylo hodnoceno výborně. Jednalo se o stroj velice neobvyklé a zajímavé koncepce. Motor byl umístěn až za pilotní kabinou, blízko těžiště stroje, přičemž malé momenty zlepšovaly obratnost...
Dočasně nedostupné
470 Kč
-
1:72
92254 F-4/F-4A Lightning
F-4 byla fotografická průzkumná verze P-38 Lightning, postavená na výrobní lince současně s P-38E a F. P-38E měla přepracované příďové kolo, které poskytovalo více prostoru pro střelnou munice. Bylo postaveno devadesát devět F-4-1 na základě P-38E.
Dočasně nedostupné
630 Kč
-
1:72
92251 Heinkel He 280
Heinkel He 280 bylo německé proudové stíhací letadlo z období druhé světové války, které mělo na svém kontě hned několik světových prvenství. Bylo totiž první svého druhu, které nebylo stavěné jen jako experimentální, a tak si mohlo dělat nárok na titul prvního bojového proudového letadla na světě, a to ještě dvoumotorového.
Skladem (5 ks)
550 Kč
-
1:72
92250 Airspeed Envoy
Firma Airspeed Limited byla založena v anglickém Yorku už v roce 1931. Od výroby kluzáku AS.1 Tern a řady vícemotorových letounů se konstruktéři dostali až ke stroji s označením AS6 Envoy. Uvedený typ letounu prakticky vycházel z předchozího typu Airspeed AS5 Courier. V té době ovšem firma již sídlila v Portsmouthu.
Skladem (9 ks)
630 Kč
-
1:72
92248 Bloch MB-155
Bloch MB-152 byl nejpočetnější francouzský stíhací letoun užívaný ve 2.sv. válce. První prototyp vzlétl jakko MB-150 v roce 1937. Po úpravách byl označen MB-151, dostal motor Gnome-Rhône 14N-11 o výkonu 870 k, který poháněl třílistou vrtuli Ratier. Stroj byl vyzbrojen čtyřmi kulomety MAC vzor 1934.
Dočasně nedostupné
470 Kč
-
1:72
92249 P-38H Lightning
Lockheed P-38 Lightning byl jednomístný stíhací a stíhací-bombardovací letoun, který byl považován za jeden z nejlepších spojeneckých bojových strojů během 2. světové války. Byl nasazován v bojích v Evropě i Tichém oceánu. Letoun s dvojitými ocasními plochami byl rychlý, těžce vyzbrojený a velmi mnohostranný.
Dočasně nedostupné
630 Kč
-
1:72
92247 Caudron C-445 Luftwaffe
Letoun vznikl na základě požadavku na rychlý, ekonomický a pohodlný dopravní letoun. První C.440 vzlétl v 17. června 1935 a už první zkoušky potvrdily jeho mimořádně zdařilou konstrukci. Osmimístný letoun s kabinou pro dva piloty poháněla dvojice invertních řadových vzduchem chlazených šestiválců Renault Bengal Six s výkonem po 132 kW.
Dočasně nedostupné
630 Kč
-
1:48
48001 Fokker D-XXIII
Fokker D.XXIII byl jednomístný stíhací letoun navrženým Mariusem Beelingem s neobvyklým tandemovým uspořádáním motorů. Prototyp byl poháněn dvojicí motorů Walter Sagitta 528hp I-SR (jednalo se o motory vyráběné v Československu).
Dočasně nedostupné
950 Kč
-
1:48
48003 Ki-61-II
První prototyp Ki-61 vzlétl v prosinci roku 1941 a zkoušky dalších prototypů probíhaly v průběhu roku 1942. Koncem roku 1942 se tyto letouny začaly sériově vyrábět, k vojenským jednotkám se dostaly až na začátku roku 1943. Na podzim téhož roku došlo k zesílení výzbroje a v průběhu války docházelo k dalším zlepšením a výrobě modernizovaných modifikací. Ki-61 si vysloužily respekt Spojenců v...
Skladem (4 ks)
950 Kč
-
1:48
48006 Manshu Ki-79B
Továrna Nakajima Hikoki K. K. v Japonsku ukončila výrobu stíhacích letadel Ki-27, protože začala s výrobou modernějšího a výkonnějšího typu Nakajima Ki-43-I. O výrobu těchto jednodušších letadel však byl zájem v Mandžusku a tak továrna Nakajima dodala výrobní přípravky na Ki-27 do společnosti Manshu Hikóki Seizó K. K. v Charbinu. Tam potom výroba pokračovala a dala dalších 1 379 letounů. Manshu...
Skladem (5 ks)
1050 Kč