4 obtiskové varianty:
1. Avia Bk.534, 4th Air Regiment, 47th Squadron, March 1937
2. Avia Bk.534, Slovak Airforce, 12th Squadron, 1941
3. Avia Bk.534, Luftwaffe, FFS 115, Wels, 1941
4. Avia BK.534, Kampfgeschwader Luetzow movie, 1940
Konstruktér František Novotný v továrně Avia navzdory neúspěchu se strojem B-234, který měl problémy s hvězdicovým motorem R-29, přepracoval konstrukci a umístil do pozměněného draku licenční motor Hispano-Suiza 12Ybrs o výkonu 860 k. Konstrukce továrny Avia se ukázala ve srovnání s konkurenčními stroji továren Letov a Praga jako nejlepší. Stroje oplývaly výbornou stoupavostí, manévrovatelností a i poměrně vysokou rychlostí, která se blížila k 400 km/h. Dvojplošná koncepce, pevný podvozek a otevřený kokpit však předurčovaly stroj k tomu, že mírně zaostával za nejnovějšími stroji, které v té době vznikaly v ostatních zemích. Navzdory tomu všemu se na podzim 1935 k leteckým jednotkám dostávají první sériové stroje. Celkové přezbrojení československého stíhacího letectva na tento typ bylo dokončeno v roce 1937. Avie B-534 si brzy získaly velkou popularitu. Dopomohly k tomu zejména úspěchy československých letců, kterých dosáhli například na letecké soutěži v Curychu roku 1937.
Doplňující informace
Kategorie: | Měřítko 1:72 |
Obtiskové varianty: | Polsko, Německo, Československo |
Žádné komentáře
Nový komentář