2 obtiskové varianty:
1. Messerschmitt Bf 109X, Luftwaffe, 1941 /alternate marking/
2. Messerschmitt Bf 109X, captured by the British /alternate marking/
Šlo o jednomístný dolnoplošník se zatahovacím podvozkem a zakrytou kabinou. První prototyp, označený jako Bf 109 V1, vzlétl 28. května 1935. Jelikož se upustilo od motoru BMW 116 a motor Junkers Jumo 210C ještě nebyl k dispozici, byl stroj poháněn britským motorem Rolls-Royce Kestrel V o výkonu 695 koní. Druhý prototyp Bf 109 V2 vzlétl 12. prosince 1935. 8. dubna 1936 vzlétl Bf 109 V3, jenž nesl i výzbroj. Po zkouškách v Travemünde bylo opuštěno od vnitřní pumovnice So-3 pro nedostatek roznětek SC 10. Po vzletu prototypu Bf 109 V4 23. září 1936 byl letoun Bf 109 V3 poslán do Španělska. 30. listopadu 1936 ho prototyp Bf 109 V4 následoval. Letoun byl zprvu neoblíbený - konstrukce trpěla velkým zatížením a stroj měl i těsný kokpit. Po řadě zkoušek byl však roku 1936 vybrán jako hlavní stíhačka pro Luftwaffe.
Doplňující informace
Kategorie: | Měřítko 1:72 |
Obtiskové varianty: | Německo, Velká Británie |
Žádné komentáře
470 Kč
Nový komentář