94004 Praga E-141 Diesel

1:72 LIMITKA

94004 Praga E-141 Diesel

V polovině 30-tých let byl pokračovacím cičným letounem douplošník Praga BH-41. na stavbu dalších letounů již ale nebyly motory a tak byl letoun zmodernizován a použit Dieselův motor ZOD-260. Letoun létal pod označením Praga E-141. Čtěte více

Skladem

550 Kč

Výrobce: RS Models

Popis

2 obtiskové varianty:

 

1. Praga E.141.1, Vojenské letecké učiliště, Prostějov 1936-37

2. Praga E.241.43, Vojenské letecké učiliště, Prostějov 1938

 

Ten se ale příliš neosvědčil a tak zástavbou motoru Walter pollux II o výkonu 400 koní vznikl letoun Praga E-241. Prototyp vzlétl v roce 1936 a komstruoval ho ing. Jaroslav Šlechta. Celkem bylo vyrobeno kolem 80 strojů, které úspěšně sloužily až do začátku 2.sv. války. Poté byly dále používány k výcviku i spojovacím letům Slovenským letectvem na východní frontě. také Luftwaffe je používala k výcviku ve svých leteckých školách na území protektorátu i v Německu.

Doplňující informace

Kategorie: Limitovaná edice
Obtiskové varianty: Československo
Diskuse 0

Žádné komentáře

Nový komentář

94004 Praga E-141 Diesel
94004 Praga E-141 Diesel

550 Kč

Alternativní produkty

  • 1:72 LIMITKA

    94003 Avia Ba.422

    Akrobatický speciál Avia Ba.422 byl upraven podle Novákových připomínek, na akrobatickou soutěž která se konala Saint-Germain-en-Laye u Paříže.Byl postaven na počátku roku 1938 ve dvou kusech 422.1 OK-AVB který byl záložní a Novákův OK-AVC 422.2, poháněn byl motorem Avia Rk-17 o výkonu 350 koní.

    Dočasně nedostupné

    550 Kč

  • 1:72 LIMITKA

    94001 Avia B-222

    Po úspěchu Avie Ba.122 byly vyvíjeny další varianty. B-222.1 byla zalétána srpnu 1937. Stroj poháněl devítiválec Rk-17 který byl zakryt aerodynamickým krytem NACA, i kola byla kapotována. Letoun létal v bílo červené zbarvení, bez imatrikulace.

    Dočasně nedostupné

    550 Kč

  • 1:72 LIMITKA

    94002 Avia B-322

    V roce 1936 MNO objednalo výrobu pokračovacího akrobatického letounu Bš.122. Letoun vznikl z akrobatické Ba.122, ale měl stupňovitá křídla a delší trup a poháněn byl motorem Castor II-A. První Bš-122 byla zalétána 10. září 1936, od července 1937 byly Bš-122 zařazovány k cvičné letce leteckého pluku 4 a do VLU.

    Dočasně nedostupné

    550 Kč

  • 1:72 LIMITKA

    94005 Airspeed Envoy

    Firma Airspeed Limited byla založena v anglickém Yorku už v roce 1931. Uvedený typ letounu prakticky vycházel z předchozího typu Airspeed AS5 Courier. To už firma byla v Portsmouthu. AS6 Envoy poprvé vzlétl v červnu 1934. Konstrukce letounu byla celodřevěná. Rozpětí těchto strojů bylo 15,94 metrů a délka trupu 10,53 metrů.

    Skladem

    650 Kč

Nový komentář

Kontrolný kód

i

Přihlášení

Zapomenuté heslo

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti
Tento web je chráněn reCAPTCHA a Google. Platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky.

Přihlášení

Zapomenuté heslo

Produkt byl vložen do košíku
Pokračovat v nákupu Objednat